Eddie & The Hot Rodsin legendaarinen laulaja Barrie Masters menehtyi lokakuussa 2019 ja se näytti olevan yhtyeen loppu. Yhtyeen jäsenet, jotka tuolloin olivat soittaneet yli 20 vuotta yhdessä ja olivat pitkäikäisin Hot Rods kokoonpano Barrien taustalla, järjestivät muistokonsertin. Sen myötä syntyi ajatus jatkaa yhtyeen tarinaa. Miehistä tuntui, että heillä oli vielä annettavaa ja samalla he kokivat tärkeäksi jatkaa traditiota, johon olivat niin pitkään kuuluneet.
Kokoonpanoa rukattiin hiukan: Dispter laulajaksi ja nelikielisen varteen tuli ex-Chords mies Mic Stoner. Uusi kokoonpano ei yritä olla ”vanha” Eddie & The Hot Rods, vaan jatkaa sen hengessä tehden kunniaa Barrielle. Uusi single Guardians of the Legacy kertoo juuri siitä kuinka Hot Rods fanit rohkaisivat yhtyettä jatkamaan ja pitämään hengissä yhden Ison-Britannian tärkeimmän pubrock / punkrock -yhtyeistä perintöä. Singlen B-puolelta löytyy demoversio kappaleesta Secret Smile. Yhtye suunnittelee julkaisevansa loppuvuodesta uuden albumin, jolta tätä biisiä ei löydy.
Jos suosikki levykauppiaallasi ei ole tätä myynnissä, niin pyydä tilamaan tukusta (Supersounds) ja toki levyä saa myös suoraan meiltä.
Juuri julkaistun Generation Y:n vinyyliversion kunniaksi TV Smith tekee neljän keikan Suomen kiertueen. Miehen edellisisistä Suomen keikoista onkin aikaa, kun koronakin laittoi yhdet suunnitelmat uusiksi, mutta hyväähän kannattaa odottaa. Elokuun alussa miehen keikan Blackpoolissa nähneenä voi kertoa, että energisiä ja hikisiä keikkoja on nytkin luvassa. Helsingin ja Tampereen keikoilla on mukana lisäksi legendaarinen Ypö-Viis.
Syksyn kirpeyttä voi lievittää Hiljaisten Levyjen pop-up myynillä. 18.9. 12:00 – 16:00. Tällöin levy-yhtiö avaa arkistojaan ja myy harvinaisuuksia sekä tietysti myös normaalistikin myynnissä olevia tuotteita. Myynti tapahtuu osoitteessa Kirsikatu 9, 33710 Tampere
Samalla voi kätevästi tutustua Jukan Punkmuseon kokoelmiin, sillä myynti tapahtuu museon tiloissa.
“Ei mitään puolivillaista lässyttelyä – Deus De Caosin debyytti on raaka mutta sävykäs kiekko … Bändin romuluinen sointi on kauttaaltaan voimallista kuultavaa. Eniten esiin nousee Lazze Aaltosen hyökkäävästi kailottava karjunta, joka peilaa punk-skeneen välittämättä nuottien tarkkuudesta tai äänenkäytön finesseistä – mutta asenteella artikuloitu laulu on juuri sellaista kuin tällaisessa ilmaisussa pitääkin. Raakuutta ja intensiteettiä on paljon, eli juuri sopiva määrä.” Neljä tähteä.
TV:n ääni on vuosien mittaan tullut vain paremmaksi, sillä vaikka tyyliltään tämä ei ole ns.punkkia, niin hänen äänensä vakuuttaa, että kyllä tämä saatana on! Vakavien aiheiden vastapainoksi tunnelma levyllä on nimittäin hyvin rauhallinen, mutta ainakin parhaimmistoon kuuluvasta What if?-biisistä löytyy myös TV:n ja espanjalaisen Suzy & Los Quattrosin kanssa tehty versio, joka on paljon raaempi.”
EDDIE & THE HOT RODS: Guardians of the legacy / Secret smile
“Täytyy sanoa, vai onko tämä ilkeää, että biisi on parasta mitä bändiltä olen kuullut sitten kolmannen LP:n Thrillerin parhaiden biisien jälkeen ja se tuli jo 1979! … Guardians of the legacy kulkee vanhassa punk- ja rock-hengessä ja poissa ovat minua usein hämänneet rhythm’n’blues -vaikutteet.”
SAATTOHOITO 79: Pääoma ja valtiovalta / Urheilupuisto 13.6.
”Nyt on kuitenkin kyseessä sen luokan vanhan liiton punkpoppia, että luulisi menestystäkin tulevan. Eihän tällaista melodista, mutta kuitenkin rankempaa musiikkia koskaan ole liikaa, nyt kun Pää Kii-yhtyekin on ainakin tauolla.”
Tim ”TV” Smith tunnetaan ennen kaikkea legendaarisen The Advertsin nokkamiehenä ja biisintekijänä. Advertsin taru alkoi, kun Smith muutti Lontooseen loppuvuonna 1976 tyttöystävänsä Gayen kanssa ja alkoi koota bändiä. Ensimmäisen keikkansa Adverts soitti 15.1.1977 juuri avatussa punk-pyhätössä Roxyssä. Bändi niitti mainetta terävillä lyriikoillaan ja hyvillä keikoillaan. Sillä oli pian levytysdiili ja sen myötä TOP-20 hittisingle Gary Gilmore Eyes. Klassikko-LP Crossing the Red Sea ilmestyi tammikuussa 1978. Sen sijaan seuraavana vuonna ilmestynyt Cast of Thousands oli floppi. Yhtye kurotti uuteen suuntaan, mutta epäonnistui.
Seuraava yhtye T.V. Smith’s Explorers sai pikkuhitin Tomahawk Cruise ja teki LP:n The Last Words of the Great Explorer vuonna 1981. Tämäkään bändi ei kestä pitkään ja Smith kokeili ensimmäisen kerran soolouraa vuonna 1983, jolloin ilmestyy Channel Five -albumi. Seuraava bändi on T.V. Smith’s Cheap. Tuloksena muutama single ja RIP… Everything Must Go!
Vuonna 1998 TV Smith aloitti soolouraansa uudelleen. Tuloksena oli Generation Y CD, joka julkaistiin Britannian lisäksi Saksassa. Levyn myötä Tim alkoi keikkailla ensin Saksaa, sitten Euroopassa laajemmin; pian myös Suomessa ja vuonna 2000 TV teki viiden biisin EP:n The Future Used To Be Better yhdessä Punk Lurex OK:n kanssa. Uusia levyjä ilmestyi tasaiseen tahtiin, viimeisin niistä Lockdown Holiday vuonna 2020.
Nyt Hiljaiset Levyt julkaisee Generation Y:n ensimmäisen kerran vinyylinä. Levy pitää sisällään sellaiset biisit kuin Expensive Being Poor, Generation Y, This Year Next Year… ja Happy Homeland, jotka ovat edelleen miehen keikkasetissä. Levyn mukana tulee insertti, jossa on TV Smithin itsensä kirjoittama kertomus siitä kuinka levy syntyi.
TV Smith on tulossa myös keikoille Suomeen syyskuussa. Keikat ovat 7.9. Kokkola, 8.9. Helsinkin (On The Rocks), 9.9. Tuusula (Ravintola Tiilitehdas) ja 10.9. Tampere (Klubi).
PS. Levyn saa levykauppojen lisäksi tietysti myös suoraan meiltä.
Levykauppaan kannattaa suunnata myös tänä perjantaina, sillä Nuorisopalatsin CD Peura on saatavilla kaikista hyvistä levykaupoista ja huonommatkin sen tilaavat kun vain pyytää.
Tavallisesti näissä ilmestymispäivän postauksissa on levyn lehdistötiedotteen teksti, mutta eilen tuli ensimmäinen arvio levystä Rajatapauksia –blogiin, joten referoidaanpa sitä tiedotteen sijaan:
” Nuorisopalatsi kuuluu bändeihin jotka eivät petä. Se on oman tunnistettavan tyylinsä löytänyt, ja vaikka se välillä tekee irtiottoja itselleen ominaisesta kitararokista, ovat sen biisit aina hyviä. Nyt orkesterilta on ilmestynyt uusi albumi Peura, heidän kolmantensa. Siltä löytyy muun muassa biisi Ottakaa mut kyytiin, joka yllättäisi, jos se ei olisi jo ennestään tuttu. Siinä on nimittäin discopoljento. Silti se kuulostaa vain ja ainoastaan Nuorisopalatsilta. … Bändin musiikki oli ajoittaisesta synkkyydestään ja vakavuudestaan huolimatta sydämellistä ja lämmintä, hieman nostalgista kovaa rokkia. Se oli kuin lapsuuden kesä, silti nykyaikaa. … Nuorisopalatsi on kasvanut ja muuttunut, menettämättä mitään entisestä itsestään. Homma on entistä paremmin kasassa ja monipuolisuudestaan huolimatta Peura on tasapainoinen, tyytyväisten miesten levy.”
Pari satasta puuttuu, että saadaan seuraava levy lähtemään tehtaalle, joten tehdäänpä lyhyt todella hyvä ale kampanja. Eli nyt on mahdollisuus paitsi saada todella hyvää musiikkia erittäin halvalla, niin auttaa meitä seuraavan levyn julkaisussa.
Alla on lista tarjouslevyistä (lähes koko kataloogi) ja hinnoista. Tarjous on voimassa keskiviikosta perjantaihin (10.-12.8.) ja tilaukset pitää lähettää sähköpostilla osoitteiseen: jukka@hiljaisetlevyt.com. Postikulut ovat 5,90 riippumatta montako levyä tilaat. Kun saan tilauksen lasken loppusumman ja laitan sen, tilinumeron ja muut ohjeet sähköpostilla.
Ei muuta kuin löytöjä tekemään. Hinnat lähtevät yhdestä eurosta.
7”:t
Boasters: II EP 4,00 €
Butchers: 69 Me / Wannabe 2,00 €
Danny Punk: Danny Says / Make Believe 1,00 €
Duncan Reid And The Big Heads: Your Future Ex Wife EP 4,00 €
Ghost Satellites: No Reason to Cry / The Creeper 4,00 €
Hertsi Putos Kyydistä: Pipa jäi pornokauppaan EP 4,00 €
Jahnukaiset ja Janne Laurila: Anarchy in the UK / Laura 3,00 €
Taas on tullut nippu levyjä myyntiin, niin uutuuksia kuin täydennyksiä. Alla listaus kaikista viimeisen kuukauden aikana tulleista.
Pari omaakin uutuutta on tulossa: Nuorisopalatsi: Peura CD ilmestyy 19..8. ja TV Smith: Generation Y LP 22.8. Molemmat ovat ennakkotilattavissa.
Tässä listassa siis kaikki nyt tulleet. Jos haluat tsekata kaikki levyt jotka ovat myynnissä, niin ne löytyvät täältä: https://www.discogs.com/seller/hiljainen_man/profile
Tilata voi viestillä, silloin pystyn hiukan paremmin pyöristelemään hintoja.
Postikulut: 1 – 3 singleä 3,90. Yli 4 singleä ja/tai yksi tai useampia LP:itä 5,90.
HILJAISET LEVYT UUTUUDET:
Nuorisopalatsi: Peura (CD) 12,00
PAKETTI: Nuorisopalatsi: Peura (CD) + kaksi edellistä Nuorisopalatsi CD:tä (Seitsemäs Kuningaskunta ja Pyörre) VAIN 20:-
TV Smith: Generation Y (LP) 20,00
PAKETTI: TV Smith: Generation Y (LP) ja toinen kova britti punk-LP Attila The Stockbroker: Heart On My Sleeve VAIN 30:-
Lista sen kuin lyhenee, kun uusi julkaisuja on satu pihalle. Abortti 13: Meidän punk on parempaa kuin teidän punk (LP) ilmestyi 22.7.2022 ja Saattohoito79: Pääoma ja valtiovalta / Urheilupuisto 13.6. (kauan sitten) (7”) 29.7.2002. Nyt kahdella levyllä on ilmestymispäivä, yhdelle sellainen saadaan aivan lähiaikoina ja kaksi LP:tä on työn alla.
Nuorisopalatsi: Peura(CD)
Julkaisu: 19.8.2022
Nuorisopalatsin kolmas pitkäsoitto jatkaa yhtyeen hienojen albumien sarjaa. Melodiavetoista kitararockia yhtyeen omalla soundilla.
Tv Smith: Generation Y(LP)
Julkaisu: 26.8.2022
TV Smithin vuonna 1998 ilmestynyt klassikko, nyt ensimmäistä kertaa tulossa vinyylillä. Pitää sisällään sellaiset hitit kuin Expensive Being Poor, Generation Y, Happy Homeland, jne.
Eddie & the Hot Rods: Guardians of the legacy / Secret Smile(7”)
Julkaisu: syyskuu 2022
Eddie & The Hot Rods jatkaa tehden kunniaa 2019 menehtyneelle Barrie Mastersolle. Guardians of the Legacy kertoo siitä, kuinka Hot Rodsin fanit rohkaisivat yhtyettä jatkamaan ja pitämään hengissä yhden Ison-Britannian tärkeimmän pubrock / punkrock -yhtyeen perintöä. Hiljaiset Levyt julkaisee nyt tämän hienon kunnianosoituksen vinyylisinglenä. Singlen B-puolelta löytyy demoversio kappaleesta Secret Smile.
Alivaltiosihteeri: Yeah Baby Yeah(LP)
Julkaisu: loppuvuosi 2022
Uudelleenjulkaisu Alivaltiosihteerin läpimurtolevystä. Sisältää mm. Tampereelle hitin.
—
Pop-Idolit: nimi ei vielä tiedossa (LP)
Julkaisu: loppuvuosi 2022
Pop-Idolit muistetaan Hilse-LP:ltä biisillä Go Go Koululaitos. Yhtye teki sen jälkeen Eppu Normaalin treenikämpällä demoja kelanauhurilla, mutta ne eivät johtaneet levytyssopimukseen. Nyt Hiljaiset Levyt julkaisee näiden demojen parhaat palat, kuusitoista unholaan jäänyttä pikkuklassikkoa.
Saattohoito79 laitettiin kasaan pitkän linjan soittajista Kouvolassa vuonna 2018. Nimi koottiin parista elementistä. Saattohoito tulee siitä, että soittajien mielestä tämän jälkeen ei enää uutta bändiä kasata, vaan tällä mennään sinne asti minne jatketaan. 79 puolestaan antaa viitteen siitä missä on bändin inspiraatio, 70-luvun lopun uudessa aallossa. Ensi-LP Mitä Sä Haluut, Sitä Sä Saat! ilmestyi vuonna 2021 ja se sisälsi omien biisien lisäksi muutaman coverversion Suomipunkin klassikoista.
Nyt jatketaan samoilla linjoilla uudella Hiljaisten Levyjen julkaisemalla Pääoma ja valtiovalta / Urheilupuisto 13.6 (kauan sitten) vinyylisinglellä. A-puoli on tietenkin käännös Blå Tåget klassikosta Den Ena Handen Vet Vad Den Andra Gör, jonka Ebba Grön teki tunnetuksi nimellä Staten & Kapitalet. Bändin tuttu Samuli Vanhakarhu teki kappaleeseen Suomalaisen tekstin, joka idealtaan on vahvasti alkuperäisessä kiinni, mutta jonka kielikuvat ovat tätä päivää. Tuolla tekstillä irtosi käännöslupa Blå Tågetin Leif Nylenin leskeltä Louise Walde’nilta.
B-puolen Urheilupuisto 13.6 (kauan sitten) biisissä palataan vuoden 1979 tunnelmiin, kun Kouvolassa järjestettiin ulkoilmakonsertti 13.6 1979 jossa esiintyivät Haukka,Peer Günt,Loose Prick,Ypö-Viis, Pelle Miljoona& 1980 ja Top Rank. Biisi alkaa Pellen spiikillä tuosta konsertista – Pellen luvalla tietenkin. Paitsi että kappale muistelee nuoruuden rakkautta, niin siihen yhdistyy se kuinka Kouvola hiljenee kesän jälkeen syksyllä kun nuoriso lähtee opiskelemaan.
Saattohoito79: Pääoma ja valtiovalta / Urheilupuisto 13.6 (kauan sitten) 7” single saatavilla kaikilta itseään kunnioittavilta levykauppiailta tästä päivästä alkaen – ja jos ei ole kaupassa niin pyydä kauppiasta tilaamaan jakelijalta. Niin ja toki levy saa suoraan meiltäkin hintaan 8,00 + 3,90 postit.