Lisää arvioita

Kolme seisoo vinossa

”Ei ole yllättävää, että suomalainen 1980-luvun alun postpunkretkue kuulostaa Mustalta Paraatilta ja Joy Divisionilta. Mutta kun mielleyhtymien joukkoon ilmestyvät Mana Mana sekä Rättö ja Lehtisalo, vaihtuu ujo kiinnostus sulaksi innostukseksi.” Soundi

Nuorisopalatsi

”Albumi on tällä erää tiiviimpi kokonaisuus, mikä tekee siitä yhtäältä helposti kuunneltavan, mutta toisaalta nyanssien havaitseminen vaatii nyt rahdun enemmän huomiota. Yhtye seuraa tähteään ja tekee selvästi vain sitä mitä haluaa.” Desibeli

Saattohoito79

”Nuotion loimussa tässä kohta ollaan varmaan kaikki. Sikäli tässä ollaankin edellissinkun jäljillä, että prkl meitähän kusetetaan aina vaan enemmän. No kaikki tarpeellinen tulee selväksi lyhyessä ajassa ja enpä minäkään tässä sen enempiä jaarittele, itse tykkäsin.” Emotionzine

Eddie & The Hot Rods

”Matka siis jatkuu ja rock soi kuten se on soinut jo vuosikymmenten ajan. Eddie & The Hot Rods on kokenut omat ylä- ja alamäkensä, mutta juuri nyt asiat tuntuvat rullaavan paremmin kuin aikoihin.” Desibeli

Kolme seisoo vinossa: Sinä tanssit nuoralla 1981-2021

https://www.soundi.fi/artistit/kolme-seisoo-vinossa/

Nuorisopalatsi: Peura

http://desibeli.net/arvostelu/8756

Eddie & The Hot Rods: Guardians of the Legacy ja Saattohoito79: Pääoma ja valtiovalta

https://www.desibeli.net/juttu/3560

Saattohoito79: Irti verkosta!

https://emotionzine.fi/arvostelut/saattohoito-79-irti-verkosta-mp3/
https://emotionzine.fi/arvostelut/saattohoito-79-irti-verkosta-mp3/

Saattohoito79 haluaa irti verkosta

Saattohoitto79 julkaisi singlen IRTI VERKOSTA! Biisi syntyi uuden sähkölaskun nostattamista tunteista ja raivo tilanteesta välittyy kyllä biisistäkin.  Voisiko vain irrottautua verkosta ja alkaa elämään erilaista elämää? Siinäpä kysymys.

Biisi löytyy suoratoistopalveluista ja biisin video Youtubesta:

Lisäyksiä levykauppaamme

Taas on tullut nippu levyjä myyntiin, niin uutuuksia kuin täydennyksiä. Alla listaus kaikista viimeisen kuukauden aikana tulleista.

Jos haluat tsekata kaikki levyt jotka ovat myynnissä, niin ne löytyvät täältä: https://www.discogs.com/seller/hiljainen_man/profile

Tilata voi viestillä, silloin pystyn hiukan paremmin pyöristelemään hintoja.

Postikulut: 1 – 3 singleä 3,90. Yli 4 singleä ja/tai yksi tai useampia LP:itä 5,90.

HILJAISET LEVYT UUTUUDET:

TV Smith Generation Y (LP)  22,00

TV SMITH PAKETTI- Generation Y LP + Dangerous Playground 7″  25,00

Eddie & the Hot Rods: Guardians Of The Legacy / Secret Smile 7″  8,00

PAKETTI: Eddie & the Hot Rods: Guardians Of The Legacy + Duncan Reid And The Big Heads: Your Future Ex Wife  12,00

LP:

Bikini Kill: Pussy Whipped  24,00

Bikini Kill: Reject All American  24,00

Interrupters: In The Wild  29,00

Kids Naughty Kids  24,00

Men They Couldn’t Hang: Dogs Eyes, Owl Meat And Man-Chop  28,00

Soundtrack: Fawlty Towers (Tv series)  14,00

Plasmatics: New Hope For The Wretched  24,00

Sleaford Mods: Live At So36  18,00

Television Personalities And Don’t The Kids Just Love It  32,00

Viagra Boys: Cave World  26,00

Wishbone Ash: Road Works – Junctions The Best Of Road Works (2LP) 12,00

X-Ray Spex: Germfree Adolescents  32,00

Hopeajärvi: Mahdotonta  14,00

Of Montreal: Coquelicot Asleep In The Poppies: A Variety Of Whimsical Verse  29,00

Buzzcocks: Singles Going Steady  26,00

Alice Coltrane: Turyia Sings  22,00

Saccharine Trust: Paganicons  9,00

Agent Orange: Living In Darkness (Insert, + 5 Bonus Tracks)  18,00

Nick Cave & The Bad Seeds: From Her To Tokyo  18,00

Rolling Stones: Live At The Hawaii International Center, Honolulu, July 28th, 1966 – Kpoi Fm Broadcast  18,00

Michael Palmer Meets Johnny Osbourne: Wicked  18,00

Blood: Total Megalomania (2LP)  26,00

Junior Keatting: Weekend Lover  18,00

Splodgenessabounds: Splodgenessabounds  16,00

Minutemen: Sickles And Hammers – The Lost 1981 Mabuhay Broadcast  16,00

Devo: Mabuhay Gardens, San Francisco, August 3rd, 1977  16,00

Aivoproteesi: Pommisuoja-Lp  20,00

Sur-rur: Sur-rur (2LP)  25,00

Korkkivika: Idylli On Rikki  14,00

Korkkivika: Tunti Aamuun  16,00

Anarchitex: Digital Dark Age  16,00

Demob: If It Ain’t Punk It Don’t Rock  18,00

Demob: Better Late Than Never  18,00

The Ruts: In A Rut  18,00

The Piranhas: The Piranhas  18,00

Rock Siltanen Group: Rock ’N’ Rollin Voima  20,00

7″

Morrissey: Saturday Night Live 14 Nov 1992 – Tv Broadcast  12,00

Vatican Commandos: Hit Squad For God EP  9,90

Vatican Commandos: Just A Frisbee EP  9,90

Mekons: Never Been In A Riot / 32 Weeks / Heart And Soul  9,00

Bikini Kill: New Radio  9,00

Los Banditos: Porno Uschi  8,50

Sleaford Mods: Discourse  7,50

Soulside: This Ship  9,00

Screaming Dead: Paint It Black  7,50

Partisans: Police Story / Killing Machine  8,50

Expelled: Government Policy  8,50

Expelled: No Life No Future EP  8,50

A-Heads: Forgotten Hero  8,50

Ultra Violent: Crime… For… Revenge  7,50

King Horror: Cutting Blade  7,00

Carpettes: Small Wonder?  8,00

CD

Faith No More: Sol Invictus  6,00

Specials: Encore (2CD)  6,50

Boxi

Christy Moore: Magic Nights On The Road (4CD + book)  9,00

Nimmaroitu TV Smith LP normihinnalla

Tv Smith singeerasi eilisellä keikalla Generation Y LP:itä, jotka hän oli myynyt, mutta jotka me lähetämme – Brexitin takia näin on kaikille helpompi tehdä. Levyjä tuli signeerattua muutama kappale yli tarpeen. Myymme nämä kolme kappaletta samaan hintaa kuin normilevytkin (€ 22,00). Eli kolme nopeinta saa nimmaroidun levyn. Tilaukset osoitteeseen jukka@hiljaisetlevyt.com

Eddie & the Hot Rods: Guardians Of The Legacy / Secret Smile 7″ tänään kaupoissa.

Eddie & The Hot Rodsin legendaarinen laulaja Barrie Masters menehtyi lokakuussa 2019 ja se näytti olevan yhtyeen loppu. Yhtyeen jäsenet, jotka tuolloin olivat soittaneet yli 20 vuotta yhdessä ja olivat pitkäikäisin Hot Rods kokoonpano Barrien taustalla, järjestivät muistokonsertin. Sen myötä syntyi ajatus jatkaa yhtyeen tarinaa. Miehistä tuntui, että heillä oli vielä annettavaa ja samalla he kokivat tärkeäksi jatkaa traditiota, johon olivat niin pitkään kuuluneet.

Kokoonpanoa rukattiin hiukan: Dispter laulajaksi ja nelikielisen varteen tuli ex-Chords mies Mic Stoner. Uusi kokoonpano ei yritä olla ”vanha” Eddie & The Hot Rods, vaan jatkaa sen hengessä tehden kunniaa Barrielle. Uusi single Guardians of the Legacy kertoo juuri siitä kuinka Hot Rods fanit rohkaisivat yhtyettä jatkamaan ja pitämään hengissä yhden Ison-Britannian tärkeimmän pubrock / punkrock -yhtyeistä perintöä. Singlen B-puolelta löytyy demoversio kappaleesta Secret Smile. Yhtye suunnittelee julkaisevansa loppuvuodesta uuden albumin, jolta tätä biisiä ei löydy.

Jos suosikki levykauppiaallasi ei ole tätä myynnissä, niin pyydä tilamaan tukusta (Supersounds) ja toki levyä saa myös suoraan meiltä.

TV Smithin kiertue alkaa huomenna.

Juuri julkaistun Generation Y:n vinyyliversion kunniaksi TV Smith tekee neljän keikan Suomen kiertueen. Miehen edellisisistä Suomen keikoista onkin aikaa, kun koronakin laittoi yhdet suunnitelmat uusiksi, mutta hyväähän kannattaa odottaa. Elokuun alussa miehen keikan Blackpoolissa nähneenä voi kertoa, että energisiä ja hikisiä keikkoja on nytkin luvassa. Helsingin ja Tampereen keikoilla on mukana lisäksi legendaarinen Ypö-Viis.

Keikat ovat:

7.9. Kokkola (West Coast Billiard)

8.9. Helsinkin (On The Rocks)

9.9. Tuusula (Ravintola Tiilitehdas)

10.9. Tampere (Klubi) – https://www.facebook.com/events/1607085236390524/

Punk on parasta paikan päällä!

Hiljaiset Levyt pop-up myymälä

Syksyn kirpeyttä voi lievittää Hiljaisten Levyjen pop-up myynillä. 18.9. 12:00 – 16:00. Tällöin levy-yhtiö avaa arkistojaan ja myy harvinaisuuksia sekä tietysti myös normaalistikin myynnissä olevia tuotteita. Myynti tapahtuu osoitteessa Kirsikatu 9, 33710 Tampere

Samalla voi kätevästi tutustua Jukan Punkmuseon kokoelmiin, sillä myynti tapahtuu museon tiloissa.

Lisätietoa (mm. millä busseilla pääse paikalle, jne.) tapahtumusta Facebooksissa: https://www.facebook.com/events/641443640889862/

Viimeaikaisia arvioita

DEUS DE CAOS: 11:59

“Ei mitään puolivillaista lässyttelyä – Deus De Caosin debyytti on raaka mutta sävykäs kiekko … Bändin romuluinen sointi on kauttaaltaan voimallista kuultavaa. Eniten esiin nousee Lazze Aaltosen hyökkäävästi kailottava karjunta, joka peilaa punk-skeneen välittämättä nuottien tarkkuudesta tai äänenkäytön finesseistä – mutta asenteella artikuloitu laulu on juuri sellaista kuin tällaisessa ilmaisussa pitääkin. Raakuutta ja intensiteettiä on paljon, eli juuri sopiva määrä.” Neljä tähteä.

TV SMITH: Generation Y

TV:n ääni on vuosien mittaan tullut vain paremmaksi, sillä vaikka tyyliltään tämä ei ole ns.punkkia, niin hänen äänensä vakuuttaa, että kyllä tämä saatana on! Vakavien aiheiden vastapainoksi tunnelma levyllä on nimittäin hyvin rauhallinen, mutta ainakin parhaimmistoon kuuluvasta What if?-biisistä löytyy myös TV:n ja espanjalaisen Suzy & Los Quattrosin kanssa tehty versio, joka on paljon raaempi.”

https://emotionzine.fi/arvostelut/tv-smith-generation-y-hiljaiset-levyt-hiki-073-2022/

EDDIE & THE HOT RODS: Guardians of the legacy / Secret smile

“Täytyy sanoa, vai onko tämä ilkeää, että biisi on parasta mitä bändiltä olen kuullut sitten kolmannen LP:n Thrillerin parhaiden biisien jälkeen ja se tuli jo 1979! … Guardians of the legacy kulkee vanhassa punk- ja rock-hengessä ja poissa ovat minua usein hämänneet rhythm’n’blues -vaikutteet.”

https://emotionzine.fi/arvostelut/eddie-the-hot-rods-guardians-of-the-legacy-secret-smile-demo-hiljaiset-levyt-hiks-082-2022/

SAATTOHOITO 79: Pääoma ja valtiovalta / Urheilupuisto 13.6.

”Nyt on kuitenkin kyseessä sen luokan vanhan liiton punkpoppia, että luulisi menestystäkin tulevan. Eihän tällaista melodista, mutta kuitenkin rankempaa musiikkia koskaan ole liikaa, nyt kun Pää Kii-yhtyekin on ainakin tauolla.”

https://emotionzine.fi/musiikki/musiikkiarvostelut/saattohoito-79-paaoma-ja-valtiovalta-urheilupuisto-13-6-hiljaiset-levyt-hiks-081-2022/

TV Smith: Generation Y tänään levykaupoissa.

Tim ”TV” Smith tunnetaan ennen kaikkea legendaarisen The Advertsin nokkamiehenä ja biisintekijänä. Advertsin taru alkoi, kun Smith muutti Lontooseen loppuvuonna 1976 tyttöystävänsä Gayen kanssa ja alkoi koota bändiä. Ensimmäisen keikkansa Adverts soitti 15.1.1977 juuri avatussa punk-pyhätössä Roxyssä. Bändi niitti mainetta terävillä lyriikoillaan ja hyvillä keikoillaan. Sillä oli pian levytysdiili ja sen myötä TOP-20 hittisingle Gary Gilmore Eyes. Klassikko-LP Crossing the Red Sea ilmestyi tammikuussa 1978. Sen sijaan seuraavana vuonna ilmestynyt Cast of Thousands oli floppi. Yhtye kurotti uuteen suuntaan, mutta epäonnistui.

Seuraava yhtye T.V. Smith’s Explorers sai pikkuhitin Tomahawk Cruise ja teki LP:n The Last Words of the Great Explorer vuonna 1981. Tämäkään bändi ei kestä pitkään ja Smith kokeili ensimmäisen kerran soolouraa vuonna 1983, jolloin ilmestyy Channel Five -albumi. Seuraava bändi on T.V. Smith’s Cheap. Tuloksena muutama single ja RIP… Everything Must Go!

Vuonna 1998 TV Smith aloitti soolouraansa uudelleen. Tuloksena oli Generation Y CD, joka julkaistiin Britannian lisäksi Saksassa. Levyn myötä Tim alkoi keikkailla ensin Saksaa, sitten Euroopassa laajemmin; pian myös Suomessa ja vuonna 2000 TV teki viiden biisin EP:n The Future Used To Be Better yhdessä Punk Lurex OK:n kanssa. Uusia levyjä ilmestyi tasaiseen tahtiin, viimeisin niistä Lockdown Holiday vuonna 2020.

Nyt Hiljaiset Levyt julkaisee Generation Y:n ensimmäisen kerran vinyylinä. Levy pitää sisällään sellaiset biisit kuin Expensive Being Poor, Generation Y, This Year Next Year… ja Happy Homeland, jotka ovat edelleen miehen keikkasetissä. Levyn mukana tulee insertti, jossa on TV Smithin itsensä kirjoittama kertomus siitä kuinka levy syntyi.

TV Smith on tulossa myös keikoille Suomeen syyskuussa. Keikat ovat 7.9. Kokkola, 8.9. Helsinkin (On The Rocks), 9.9. Tuusula (Ravintola Tiilitehdas) ja 10.9. Tampere (Klubi).

PS. Levyn saa levykauppojen lisäksi tietysti myös suoraan meiltä.

Nuorisopalatsin Peura albumi ilmestyy tänään

Levykauppaan kannattaa suunnata myös tänä perjantaina, sillä Nuorisopalatsin CD Peura on saatavilla kaikista hyvistä levykaupoista ja huonommatkin sen tilaavat kun vain pyytää.

Tavallisesti näissä ilmestymispäivän postauksissa on levyn lehdistötiedotteen teksti, mutta eilen tuli ensimmäinen arvio levystä Rajatapauksia –blogiin, joten referoidaanpa sitä tiedotteen sijaan:

” Nuorisopalatsi kuuluu bändeihin jotka eivät petä. Se on oman tunnistettavan tyylinsä löytänyt, ja vaikka se välillä tekee irtiottoja itselleen ominaisesta kitararokista, ovat sen biisit aina hyviä. Nyt orkesterilta on ilmestynyt uusi albumi Peura, heidän kolmantensa. Siltä löytyy muun muassa biisi Ottakaa mut kyytiin, joka yllättäisi, jos se ei olisi jo ennestään tuttu. Siinä on nimittäin discopoljento. Silti se kuulostaa vain ja ainoastaan Nuorisopalatsilta. … Bändin musiikki oli ajoittaisesta synkkyydestään ja vakavuudestaan huolimatta sydämellistä ja lämmintä, hieman nostalgista kovaa rokkia. Se oli kuin lapsuuden kesä, silti nykyaikaa. … Nuorisopalatsi on kasvanut ja muuttunut, menettämättä mitään entisestä itsestään. Homma on entistä paremmin kasassa ja monipuolisuudestaan huolimatta Peura on tasapainoinen, tyytyväisten miesten levy.”

Koko arvio on luettavissa täältä: https://rajatapauksia.wordpress.com/2022/08/18/nuorisopalatsi-peura/